Algemeen


Hoe contacteer ik de Big & Tall klantendienst?

Je kan de klantendienst per mail bereiken via info@bigandtall.be. We doen ons uiterste best om jouw vragen op werkdagen binnen de 24 uur te beantwoorden. De klantendienst is ook telefonisch bereikbaar op het nummer +32 14 /41 24 60.


Wanneer is de klantendienst bereikbaar?

Je kan ons bereiken op maandag 13:00u tot 17:00u en dinsdag tot en met zaterdag van 9:30u tot 17:30u.


Hoe blijf ik op de hoogte van alle Big & Tall nieuwtjes?

Wil je op de hoogte blijven van het laatste Big & Tall nieuws, onze collectie of promoties? Schrijf je dan in op onze nieuwsbrief.


Waar vind ik alle informatie over de winkel terug?

Je kan het adres en openingsuren van onze onze winkel terugvinden op onze website. Onderaan de webshop staan alle gegevens.


Bestellen


Ik ben een nieuwe klant en heb nog geen account bij Big & Tall. Hoe plaats ik een bestelling?

1) Kies eerst een maat en kleur en klik nadien op 'in winkelwagen'. Hierna heb je de keuze om verder te shoppen of om naar je winkelwagen te gaan en de bestelling af te ronden.

2) Samenvatting - Heeft u een waardebon, kan u deze hier invullen. Klik vervolgens op: "Doorgaan met betalen".

3) Inloggen - Hier uw gegegens invullen

4) Adres bijwerken - Hier kan je uw gegevens aanpassen. Heeft u een opmerking, kan hier ingevuld worden. Kies "doorgaan met betalen".

5) Verzending - Kies hier voor één van de twee opties. Voorwaarden kan hier gelezen worden en aangevinkt. Kies vervolgens "Doorgaan met betalen".

6) Betaling - Maak hier uw betalingskeuze:

- iDEAL
- Kredietkaarten: Visa, MasterCard
- Debetkaarten: Bancontact/Mistercash en Maestro
- Sofort banking
- Overboeking
- KBC/CBC Payment Button
- Belfius Direct Net
- Paypal

Of kies "Doorgaan met winkelen" Dan bent u weer bij nr 1).


Kan ik telefonisch een bestelling plaatsen?

Telefonisch een bestelling plaatsen is mogelijk, wij noteren alles en geven dan ook onze bankrekening door. Na overschrijving van de telefonische bestelling, worden deze goederen naar de persoon opgestuurd.


Kan ik via mijn smartphone of tablet een bestelling plaatsen?

Je kan bestellingen plaatsen via de laptop, computer, smartphone of tablet. Het formaat van de website is nog niet optimaal voor gebruik met smartphone of tablet, maar daar wordt aan gewerkt. Wij raden je dus aan om je bestellingen voorlopig via een computer of laptop te plaatsen.


Zijn alle producten in de webshop voorradig?

Alle producten die online worden getoond in de webshop zijn voorradig. Het kan in drukkere perioden wel voorkomen dat er een miniem verschil is tusen de reële voorraad en de weergegeven voorraad in de webshop. Indien het artikel niet op voorraad is, kijken we of we een gelijkaardig artikel kunnen vinden, we melden dit aan de klant indien we een gelijkaardig artikel hebben, zoniet maken we een creditnota en een terugbetaling die we dan bij in de doos doen van de klant. Als we geen artikel als plaatsvervanger hebben, is de creditnota de enige meldinggeving met de bijhorende terugbetaling. Van de terugbetaling ontvangt u als klant ook een melding van het betalingsplatvorm Molly.


Kan ik mijn bestelling nog wijzigen na de bevestiging?

Van zodra je bestelling is geplaatst, kunnen wij hier helaas geen aanpassingen of wijzigingen meer aan doorvoeren. Je kan je bestelling altijd op eigen kosten retourneren of omruilen in onze Big & Tall winkel te Turnhout.


Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Wat nu?

Van zodra je bestelling is afgerond, ontvang je een bevestigingsmail. Mocht je deze niet hebben ontvangen, dan raden wij je aan om je junk -of spammailbox te controleren. Indien je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, neem dan contact op met de klantendienst via info@bigandtall.be of via het nummer 003214412460


Zijn artikelen in mijn winkelwagen voor mij gereserveerd?

Helaas is het niet mogelijk om artikelen voor een bepaalde tijd te reserveren. Producten op de website blijven voor iedereen beschikbaar, ook al heb je ze in je winkelmandje gestoken.


Vind ik in de webshop hetzelfde aanbod terug als in de Big & Tall winkel te Turnhout?

Momenteel is het aanbod in onze winkel ruimer. We streven ernaar om zoveel mogelijk producten ook online in onze webshop beschikbaar te stellen.


Kan ik de status van mijn bestelling online volgen?

Zodra je bestelling in verwerking gaat met Bpost, kan je deze online volgen. Deze informatie vind je terug in de mail met trackingcode.


Hoe kies ik de juiste maat?

Bij de artikels waar je een maat dient te kiezen staat een maattabel. Indien je toch nog twijfels hebt over de juiste maat, kan je steeds contact opnemen met de klantendienst via info@bigandtall.be of via het nummer 003214412460.


Kan ik vanuit het buitenland bestellen?

We leveren aan Frankrijk, Duitsland en Benelux. Retourzending voor eigen rekening. Het is ook mogelijk om je bestelling op een ander adres te laten bezorgen. Dit kun je aangeven bij de bestelling.


Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?

We leveren enkel nog vanaf 40 euro en anders kan u het komen afhalen in Turnhout, voor een bedrag onder de 40 euro. Bezorgkosten zijn per order binnen Benelux gelijk aan € 10,00, vanaf 75 euro portvrij. We leveren ook aan Duitsland en Frankrijk met verzendkosten van 15 euro, ongeacht de grootte van de bestelling.


Heb ik bij Big & Tall garantie op mijn producten?

Op alle producten geldt een garantie tegen gebreken die het gevolg zijn van fabricage -of materiaalfouten. De garantie duurt 1 maand, te rekenen vanaf de datum van de aanvankelijke factuur. Gebreken die veroorzaakt worden door ongelukken, nalatigheid of verkeerd gebruik, vallen niet onder de garantie.



Verzenden

Wij leveren uw pakketje met B-post:

  1. één van de 1.250 postkantoren of postpunten
  2. één van de 125 pakjesautomaten in België, open 24/7
  3. één van de pakjesbussen
  4. of laat het afhalen op een adres naar keuze
  5. afhaalpunt, doorgeven aan ons, bij opmerking.

Wat is een postpunt?

Er zijn al ruim 680 postpunten (naast Bpost 680 postkantoren) in héél België: in uw buurtkrantwinkel, in kleine en grote supermarkten, in tankstations, in het gemeentehuis of een NMBS-station. Gelieve uw eigen adres in te vullen en bij opmerking het postpunt door te geven, zodat we het kunnen aanpassen. Hiervoor hebben we wel uw eigen adres ook nodig. Is het niet duidelijk, geef ons aub een seintje.

Klik hier om het dichtsbijzijnde postpunt te vinden

Wat is een pakjesautomaat?

De pakjesautomaten kan u gebruiken voor het ontvangen van de pakjes. Waar en wanneer u wil, in héél België, ze zijn 24/7 open. Ontdek een pakjesautomaat in uw buurt: surf naar pakjesautomaat.



Retourneren


Hoe kan ik een product retourneren?

Als consument heb jij het recht aan Big & Tall mee te delen dat je afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief, binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het goed.
Het artikel / de artikelen retourneren kan je op 2 manieren doen:

1) Je kan je bestelling binnenbrengen in onze winkel te Turnhout. Daar kan je het product kosteloos inleveren aan de kassa en vragen voor de terugbetaling of een omruiling. De terugbetaling gebeurt via een overschrijving op uw opgegeven rekening. Mits het artikel geen schade vertoond.

2) Je kan het pakket ook steeds naar ons opsturen met de post. Het bedrag van de aankoop zal dan elektronisch worden terugbetaald.Mits het artikel geen schade vertoond.

Retouradres:
Kruishuisstraat 69
2300 Turnhout
België

Opgelet: Bovenstaande retourvoorwaarden en het retouradres gelden uitsluitend voor producten die werden aangekocht in de webshop van Big & Tall.


Ik heb geen retourbrief ontvangen in mijn pakket, wat nu doen?

Laat het ons weten, we sturen u via email.


Hoe kan ik een product omruilen?

Omruilen doen we niet, de goederen worden altijd gecrediteerd en meteen terugbetaald, volgens de retourvoorwaarden. Wenst u andere kleding in de plaats, dan kan u ten alle tijden een nieuwe order plaatsen.


Worden mijn retourkosten vergoed?

De retourkosten zijn de kosten die je betaalt wanneer je een pakket terug zendt. De retourkosten (volgens standaard posttarief) worden enkel terugbetaald indien je een foutief of een beschadigd product hebt ontvangen. In alle andere gevallen zijn de retourkosten voor de rekening van de klant.


Worden mijn verzendkosten vergoed?

De verzendkosten zijn de kosten die je hebt betaald op het moment, binnen Benelux gelijk aan € 10,00, vanaf 75 euro portvrij.


Heb een bevestingingsmail ontvangen van mijn terugbetaling, maar staat nog niet op mijn rekening, wat nu?

Indien je dit na 10 dagen nog niet zou hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantendienst via het contactformulier of via het nummer 003214412460 .


Is er een termijn waarbinnen ik mijn retourzending moet terugzenden?

Artikelen dienen geretourneerd te worden binnen 14 kalenderdagen na de dag van ontvangst.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Je retourpakket moet aan een aantal voorwaarden voldoen:
1) Artikelen dienen geretourneerd te worden binnen 14 kalenderdagen na de dag van ontvangst.
2) Het retourformulier moet volledig en leesbaar worden ingevuld.
3) De artikelen mogen niet beschadigd zijn.
4) De artikelen moeten voorzien zijn van het prijslabel of het aankoopbewijs.
5) De artikelen mogen niet vuil of gedragen zijn.

Kan ik soldenartikelen retourneren?
Soldenartikelen die online werden aangekocht kan je ook retourneren. Hiervoor gelden dezelfde retourvoorwaarden als voor een andere retour:
1) Artikelen dienen geretourneerd te worden binnen 14 kalenderdagen na de dag van ontvangst.
2) Het retourformulier moet volledig en leesbaar worden ingevuld.
3) De artikelen mogen niet beschadigd zijn.
4) De artikelen moeten voorzien zijn van het prijslabel of het aankoopbewijs.
5) De artikelen mogen niet vuil of gedragen zijn.

Kan ik mijn bestelling inleveren bij Big and Tall Turnhout?

Uiteraard ben je steeds welkom in onze winkel. Mocht er spraken zijn van een terugbetaling, dan wordt er een creditnota opgemaakt met uw bankgegevens en terugbetaald binnen de 10 dagen.


Ik heb mijn bestelling een tijd geleden retourgestuurd en heb nog steeds geen bevesting ontvangen. Wat moet ik doen?

Kijk eerst even na of de bevestigingsmail niet in je junk of spammailbox is terechtgekomen. Mocht dit niet het geval zijn, dan kan je best even nagaan of het pakket al bij ons is toegekomen. Bij de meeste manieren van retourzending ontvang je een 'Track & Trace' trackingcode. Hiermee kan je het pakket traceren. Indien blijkt dat het retourpakket nog steeds niet is toegekomen, en je na 14 dagen nog geen bevestigingsmail hebt ontvangen, kan je ons best contacteren via het contactfomurmulier. Wij bekijken dan zo snel mogelijk waarom je nog geen bevestiging hebt ontvangen. Let wel: Big & Tall kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor het verlies van een retourpakket dat naar een verkeerd adres werd verzonden.

Retouradres: 
Kruishuisstraat 69
2300 Turnhout
België


Op de retournota moet ik mijn ibannummer ingeven, waar kan ik die terugvinden?

Een IBAN rekeningnummer is de Europese versie van jouw rekeningnummer. Een BIC code is de code die gelinkt wordt aan je bank. Wij hebben beide nodig om terugbetalingen te kunnen uitvoeren. Vul deze gegevens dus correct in op je retourformulier. Je kan deze gegevens terugvinden op je bankafschriften of je kan hiervoor contact opnemen met je bank.